Kiinteistönvälitys Hämeenlinna Kokemuksia

Vaihdoimme hiljattain kotia ja meille kiinteistönvälitys Hämeenlinnasta tuli ajankohtaiseksi. Tutkin palveluntarjoajia ja niitä oli asuinalueen kokoon ja väkilukuun suhteutettuna melko paljon.

Kiinteistönvälitys Hämeenlinna – Valintana Koti Vaihtoon

Päätettiin valita palvelu nimeltä Kotivaihtoon.com. Ajattelin, että en missään nimessä halua käyttää välityspalkkioon mitään tähtitieteellisiä summia, joten edullinen välityspalkkio oli yksi pääkriteereistä.

Olin myynyt aikaisemman asunnon itse, mutta nyt halusin ostaa sen palveluna, jotta välttyisin suurelta työmäärältä ja voisin keskittyä kesälomani viettoon enemmän. Vähän työtä olin kuitenkin valmis tekemään, joten malli, jossa näytän itse kotini kiinnostuneille ostajaehdokkaille, sopi minulle mainiosti.

Edullinen välityspalkkio

Välityspalkkio oli ainoastaan 1 %, kun teki sen verran työtä itse, että päästi kiinnostuneet tutustumaan asuntoon. Kiinteistönvälittäjä hoiti kaiken yhteydenpidon ja neuvottelut, joten minun ei tarvinnut välittää niistä. Päästin ”asiakkaat” vain tutustumaan kotiimme. Se oli helppoa – ja ei, en ole todellakaan mikään ”huippumyyjä”.

Muutamaan muuhun tarjoukseen verrattuna säästimme kyllä helposti noin 5000 euroa, joka on meidän perheemme tuloilla suuri summa. Välityspalkkio ei siellä prosenttiosuuksina tuntunut niin isolta erolta, mutta kun sen laski auki, oli summa kyllä sellainen, että mielellään sen eteen vähän teki töitäkin.

Asuntonäytöissä hyvää oli myös se, että ei tarvinnut aina lähteä evakkoon asuntonäytön ajaksi, vaan pystyi vastaanottamaan vieraat, kertomaan heille asunnosta ja sitten jatkaa taas normaaleita askareita, kuten ruoanlaittoa, piha- ja kotitöitä.

Vertailua ennen valintaa

Ennen yrityksen valintaa viivalla oli muutama muukin potentiaalinen kiinteistönvälittäjä ja välitystoimisto Hämeenlinnasta, mutta tuntui, ettei meillä ihan kemiat niin sanotusti kohdanneet.

Koti Vaihtoon kiinteistönvälittäjä Marjan kanssa sen sijaan kaikki tuntui sujuvan hyvin ensitapaamisesta alkaen ja hänen kanssaan oli todella luonnollista asioida. Voi sanoa, että vuorovaikutus toimi hyvin ja yhteistä mukavaa puhuttavaa löytyi suhteellisen paljonkin. Marjalla oli jo tuolloin yli 10 vuoden kokemus alalta ja paljasjalkaisena Hämeenlinnalaisena hän todella tunsi Hämeenlinnan asuinalueet.

Hämeenlinna alueena

Palvelussa ammattitaitoisen välittäjän lisäksi viehätti laadukkaat valokuvat, jotka ammattikuvaaja kävi ottamassa. Tuntuu, että kotimme alkunäkymäkuva ponnahti oikein esiin Hämeenlinnan myytävien asuntojen seasta. Todella raikkaan näköiset editit kuvaan oli tehty ja moderni kotimme sai hoidettua loput.

3D-virtuaaliesittely kodistamme

Myös 3D-esittelyyn olin tyytyväinen. Kun katselimme itsellemme uutta asuntoa, moni asunto näytti kuvissa paljon paremmilta, kuin itse paikan päällä. Omamme ostajat näkivät heti kotoota käsin, eikä tarvinnut tulla paikan päälle ihmettelemään tietämättä siitä, millainen asunto todellisuudessa oli. 3D-esittely antaa todella hyvän kuvan asunnosta, niin hyvässä, kuin pahassakin. Jatkossa kun myyn asuntoni, käytän varmasti 3D-virtuaaliesittelyä, jotta päästään ns. ”renkaan potkijoista” eroon helpommin ja paikalle näyttöihin tulee enemmän potentiaalisempia ostajia.

Palvelun nettinäkyvyys vakuutti

Palvelun näkyvyys oli myös todella kattava. Tiesin itsekin, että seurattavien asuntovahtien avulla kohteet menevät helposti näkyville potentiaalisten ostajien silmien eteen. Meidän kotimme oli isompi perheasunto, joka menee varmasti tällä alueella kaupaksi. En halunnut maksaa itseäni kipeäksi siitä, että kodistamme otetaan valokuvat, laitetaan se nettiin ja asunto myy itse itsensä viikossa tai parissa. Säästimme rahaa, mutta silti saimme hyvät materiaalit, kuvat, 3D-esittelyt ja kaikki.

Asunto meni parissa viikossa kaupaksi ja lopulta asunnosta kamppaili jopa 3 perhettä. Tämä tuntui nostavan mukavasti asunnon hintaa ja pääsimmekin yli asettamamme pyyntihinnan.

Some-mainonta

Marja lähetti minulle myös katseltavaksi tilastoja siitä, minkä verran somesta Facebookin puolelta oli saatu kiinnostuneita katselijoita kohteellemme. Uskon, että sitäkin kautta muutama saattoi bongata meidän kodin, sillä ainakin yksi näytöllä käynyt sanoi, että oli nähnyt kohteemme Facebookissa.

Palaset loksahtivat kohdalleen

Koti Vaihtoon palvelussa kaikki palaset tuntuivat loksahtavan paikoilleen. Hinta, näkyvyys, laadukkuus ja välittäjän ammattitaito. Ehdottomasti voin suositella muillekin, jotka etsivät kiinteistönvälittäjää Hämeenlinnasta tai lähialueilta.

Samankaltaiset artikkelit

  • Mikä verkkokauppa-alusta on paras?

    Mikä verkkokauppa-alusta sinun kannattaa valita yrityksesi verkkokaupalle? Onko verkkokauppojen alustojen välillä merkittäviä eroja, ja onko joku tietty vaihtoehto selvästi paras valinta?  Netistä voi löytää monia artikkeleita, joissa saatetaan julistaa yksi tai toinen verkkokauppa-alusta ylivoimaiseksi voittajaksi. Käytännössä kuitenkin erittäin laadukkaita alustoja verkkokaupoille on niin monia, ja eri yritysten tarpeet voivat vaihdella niin paljon, ettei mitään jokaiselle yritykselle parasta verkkokauppa-alustaa edes ole.  Siksi sinun kannattaakin pyrkiä valitsemaan se alusta, joka on paras…

  • Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin sudenkuopat – vältä nämä virheet

    Kun teet verkkokaupallesi hakukoneoptimointia, sinun tulee toteuttaa verkkokauppa järkevästi niin teknisesti, kuin käytettävyyttäkin ajatellen. Tänä päivänä ihmisillä on verkko-ostoksissa niin paljon valinnanvaraa ja mahdollisuuksia, että epälooginen tai hitaasti lataava verkkokauppa jätetään hyvinkin nopeasti ja siirrytään kilpailevaan kauppaan. Tee kaupastasi siis optimaalinen, jotta maksimoit hakukonenäkyvyytesi lisäksi myös verkkokauppaostojen määrän ja rakennat tuottavan verkkokaupan. Ainakin näitä seuraavia…

  • Soittorobotti massaviestinnässä ja liidihankinnassa

    Mikä ihme on soittorobotti? Viimeisten vuosien aikana puheenaiheeksi ovat nousseet erilaiset soittorobotit, tuttavallisemmin soittobotit tai robottipuhelut, joita yritykset ovat ryhtyneet käyttämään viestinnässään. Käytännössä kyse on robottipuheluista eli automatisoidusta puhelinjärjestelmästä, jolla voidaan soittaa valmiiksi nauhoitettuja puheluita erilaisille kontaktiryhmille. Soittorobottien avulla on toteutettu erilaisia kampanjoita asiakastyytyväisyyskyselyistä ja monenlaisista gallupeista tärkeiden asioiden tiedottamiseen. Soittorobottia on käytetty myös B2B-yritysten kylmäsoittojen eli myynnin ensimmäisen kontaktin hoitamisessa. Ilmiönä soittorobotti on vielä verrattain uusi,…